Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Baja konzultációt javasol minden ügyfélkapu-hiba után

Cikk:

Baja Ferenc szerint szakértői konzultációkra van szükség minden alkalommal, amikor az ügyfélkapu működésében érdemi hiba keletkezik. Az infokommunikációért felelős államtitkár erről az Országgyűlés informatikai bizottságának meghallgatásán beszélt szerdán.

Az ügyfélkapu minden érdemi meghibásodása után szakértői szintű konzultációt javasolt Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal infokommunikációért felelős államtitkára a szerdai országgyűlési bizottsági meghallgatásán.Az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottsága informatikai és távközlési albizottsági ülésén az államtitkár kifejtette: a konzultációra azért is szükség van, hogy tájékoztathassák a képviselőket az ügyfélkapu működéséről, illetve adott esetben a meghibásodás okairól. Javasolta azt is, hogy a nemsokára elfogadandó elektronikus közigazgatási törvény végrehajtási rendeletében pontosan rögzítsék a portál működtetésnek feltételeit.

A nemzetközi tapasztalatok szerint az ügyfélkapuhoz hasonlóan nagy rendszerek, mint például a Google esetében a hétszer 24 órás hibamentes üzemeltetés hihetetlenül sok pénzbe kerülne, ami a néhány hónap múlva üzembe állítandó Ügyfélkapu2 esetében sem áll teljesen rendelkezésre. Az államtitkár szerint azt kell megvizsgálni, hogy társadalmilag mi az elfogadhatóbb, egy 15-20 milliárd forintos fejlesztés, vagy egy 2-3 órás leállás.

A meghallgatáson Oláh István, az ügyfélkaput működtető Kopint-Datorg Zrt. vezérigazgatója kifejtette, a meghibásodás kapcsán adatvesztés nem történt. Az ügyfélkapunál május 29-én délelőtt kilenckor jelentkeztek az első hibák, amiről rövid időn belül értesítették az érintetteket, s közleményt adtak ki a történtekről. A hibát egy órán belül azonosították, s az ügyfélkapu mintegy 8 óra múlva délután, a kora esti órákban már ismét működött. Az ügyfélkapu nagy terhelés alatt működő rendszer, a hibát több körülmény egybeesése okozta.

Ugrás vissza Ugrás vissza...