Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A kormanyablak.hu honlap tervezett karbantartás miatt 2019. 10. 24. 22 órától 2019. 10. 24. 23 óráig nem lesz elérhető.

Kérjük a fentiek figyelembevételét az elektronikus ügyintézés során!

Szíves megértését köszönjük.

NISZ Zrt

 

MORZSÁK

TARTALOM:Felkapott szakma lett a katonaság

Létrehozva: 2006. március 31.
Módosítás: 2006. május 24.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Rendkívül sikeresnek tartja a toborzómunkát a honvédelmi miniszter. Véleménye szerint ehhez a sikerhez leginkább a szerződéses katonák versenyképes bére járul hozzá. Juhász Ferenc a Kormányzati Portál on-line fogadóóráján arról is beszélt, hogy nem látja valószínűségét Taszár katonai felhasználásának, és Magyarország készen áll egy újabb afganisztáni misszióra is.
- Azzal számoltunk, hogy az önkéntes katonák körülbelül egyéves szolgálat után cserélődnek. Ehhez képest itt vannak, és nem akarnak elmenni, nagyon sok a jelentkező, válogathatunk. Az a furcsa helyzet állt elő, már-már protekció kell ahhoz, hogy valaki szerződéses katona legyen - jelentette ki Juhász Ferenc honvédelmi miniszter a Kormányzati Portál pénteki on-line fogadóóráján, hozzátéve: ez nem egyszerűen csak a honvédség presztízsének köszönhető, hanem leginkább annak, hogy a munkaerőpiacon versenyképes bért tudnak ajánlani.
Egy olvasó arról érdeklődött, hogy szakmai szempontok alapján hazánknak most jobban megéri-e NATO-tagnak lenni, mint a Varsói Szerződés tagjának annak idején. Ezzel kapcsolatban a miniszter elmondta: NATO-tagságunk nem egyszerűen egy katonai szövetséghez történő csatlakozás, hanem értékválasztás. Ez az értékválasztás egy demokratikus, versenyképes, fejlődő piacgazdaságot jelent, amely képes az állampolgárok számára esélyt nyújtani, perspektívát adni. Ebből a szempontból mindenféleképpen jó és időtálló döntésnek tartja a NATO-hoz való csatlakozásunkat.
Készek az újabb afganisztáni szerepvállalásra
Az afganisztáni szerepvállalásról Juhász Ferenc elmondta: a magyar kormány kifejezte azt a szándékát, hogy kész egy tartományi újjáépítési csoportot működtetni Afganisztánban. Komoly tárgyalásokat kezdtek a holland partnerekkel arról, hogy egy korábban, általuk működtetett területet vennénk át. Sajnos a hollandok döntése folyamatosan csúszott, egészen a választási kampányig. A miniszter úgy véli, erre a kérdésre a választást követően kell visszatérni, keresve a parlamenti konszenzust.
Egy kérdező azt vetette fel, hogy miért ne lehetne Taszárt kiképzőközpontként újra üzemeltetni. Esetleg az összes fegyveres erő és a civil polgárőrségek közös bentlakásos bázisaként működne, s akkor megoszlana a fenntartási költsége.
Juhász Ferenc minimális esélyt lát Taszár katonai célú felhasználására. Úgy véli, a kérdező által felvetett lehetőségnek nincs akadálya, ha a finanszírozást a Belügyminisztérium megoldja. A honvédelmi tárca vezetője azonban azt szorgalmazná, hogy a területet a térség területfejlesztéséhez, esetleg idegenforgalmának bővítéséhez szükséges infrastruktúraként használják fel. Juhász Ferenc hozzátette: borzasztó nagy gondunk, hogy az elhagyott bázisokat széthordják, miközben súlyos milliókba kerül a bázisok védelme. Ezért lenne jó megoldás, ha az önkormányzatok közül valamelyik, vagy a megyei közgyűlés, esetleg gazdasági társaság átvenné a működtetést.
Összekötötték a szükségest és a hasznost
Az on-line fogadóórán arról is érdeklődtek, hogy a vezérkari főnök miért helikopterrel utazott egy rendezvényre, az ország jelenlegi gazdasági helyzetében megengedhetjük-e ezt magunknak. Juhász Ferenc így reagált: ahhoz, hogy egy bonyolult eszközt - például repülőt vagy helikoptert - a személyzet magabiztosan tudjon kezelni, évente meghatározott órát kell repülniük függetlenül attól, hogy egyébként van-e konkrét katonai feladata vagy sem. Noha légterünket nem fenyegeti veszély, a pilóták akkor is felszállnak, gyakorolnak, elsajátítják a legfontosabb ismereteket, és karbantartják tudásukat.
A miniszter szerint ezért a kiképzés szempontjából teljesen mindegy, hogy egy helikopter Szolnok-Nyíregyháza útvonalon üresen repül, vagy Szolnok-Kecskemét útvonalon a vezérkari főnököt is viszi magával. Ha csak azért repülne, hogy a vezérkari főnöknek gyorsabb és kényelmesebb legyen, akkor jogosnak tartaná a felvetést. Így viszont azt mondja, hogy a szükségest és a hasznost kötötte össze a vezérkari főnök.
Ugrás vissza Ugrás vissza...