Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A kormanyablak.hu honlap tervezett karbantartás miatt 2019. 10. 24. 22 órától 2019. 10. 24. 23 óráig nem lesz elérhető.

Kérjük a fentiek figyelembevételét az elektronikus ügyintézés során!

Szíves megértését köszönjük.

NISZ Zrt

 

MORZSÁK

TARTALOM:A klímaváltozásra hívja fel a figyelmet az unió

Cikk:

Brüsszel kampányt indított az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása ellen. Arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a háztartások energiafogyasztása is felelős az éghajlatváltozásért.
Az éghajlatváltozás rajtad múlik! címmel jelentett be figyelemfelkeltő kampányt hétfőn az Európai Bizottság, és ebben arra ösztönzi az embereket, hogy az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának jelentős mértékű csökkentése érdekében változtassanak egy kicsit mindennapi szokásaikon.  
Gyakorlati tanácsokat adnak
A brüsszeli bizottsági közlemény szerint az aznap útjára indított "kampány számos gyakorlati és könnyen megvalósítható tanácsot ad, miközben egyrészt megpróbálja felhívni az emberek figyelmét saját felelősségükre és lehetőségeikre, másrészt lehetővé teszi számukra, hogy az éghajlatváltozás elleni küzdelem részeseivé váljanak."  
A háztartások az Európai Unió üvegházhatást okozó teljes gázkibocsátásának mintegy 16 százalékáért tehetők felelőssé, amelynek legnagyobb része az energiatermelésből, illetve energiafogyasztásból ered.  
A közlemény idézi José Manuel Durao Barroso bizottsági elnököt, aki szerint "a bizottság számára az éghajlatváltozás elleni küzdelem prioritást élvez. A kampány (...) rámutat saját felelősségünkre és arra, hogy mit lehet és mit kell tennünk mindannyiunknak az éghajlatváltozással járó veszélyek visszaszorítása érdekében."  
Mindenki köteles kivenni a részét
Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos úgy fogalmazott: "Noha az emberek azt gondolhatják, hogy személyes magatartásuk nem bír jelentőséggel, én azt mondom, épp ellenkezőleg: a háztartások termelik ki az EU teljes üvegházhatást okozó gáz-kibocsátásának nagy részét, ezért mindannyiunknak ki kell vennünk a részünket a kibocsátás csökkentéséből. A kampány információkkal látja el a polgárokat egyrészt az éghajlatváltozás jelenségéről, másrészt az ellene folytatott küzdelemben betöltött szerepükről."  
A következő napokban az EU-tagállamok nemzeti szinten is elindítják a kampányt, amelynek során óriásplakátokat és más köztéri reklámokat függesztenek ki, tévéreklámokat, újsághirdetéseket és sok más elektronikus eszközt - mindenekelőtt az internetet - is alkalmaznak a figyelem felkeltése érdekében. Brüsszel emblematikus bronz szökőkútját, a Manneken Pist és Bécsben a zeneszerző Johann Strauss szobrait a kampány jelszavait hirdető pólóba öltöztetik.  
A kampány költségvetése 4,7 millió euró. 
Ugrás vissza Ugrás vissza...