Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Közösen dolgozik a kormány és a főváros a fejlesztési programokon

Létrehozva: 2005. június 9.
Módosítás: 2005. június 17.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

A kormány és a fővárosi önkormányzat közösen, összehangoltan valósítja meg az integrált fejlesztési programokat, a Nemzeti fejlesztési tervet és a fővárosi hosszú távú fejlesztéseket tartalmazó Podmaniczky-programot - közölte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.
A közlekedési tárca világos városépítési koncepcióval rendelkezik: a főváros versenyképességének növelésével az ország szerez versenyelőnyt, mivel a magyar GDP 60 százaléka itt összpontosul, és Budapest az ország motorja - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter egy konferencián Budapesten.
A kormány és a fővárosi önkormányzat együttműködését mostantól új szemlélet jellemzi. Az integrált fejlesztési programokat, a Nemzeti fejlesztési tervet és a fővárosi hosszú távú fejlesztéseket tartalmazó Podmaniczky-programot közösen valósítják meg, míg korábban a kerületek támogatása külön-külön valósult meg, háttérbe szorult az egységes fejlesztési koncepció, és szétforgácsolódtak az erőforrások.
Ősszel indul a közlekedési szövetség
Az idei legfontosabb budapesti fejlesztések a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) őszi elindítása, a 4-es metró előkészítése, a BKV normatív támogatásának kialakítása, az elővárosi vasút fejlesztése, az M0-ás keleti szektorának építése, az M0-ás északi Duna-híd építése és az útfelújítási program. A miniszter elmondta, hogy a közös útfelújítási programra az idén és jövőre 80-80 milliárd forintot fordíthat a kormány és a főváros.
A miniszter követendő példaként említette a BKSZ-t, amely a széttagolt közforgalmú közlekedés helyett utasközpontú, szolgáltató közösségi közlekedést alakít ki, egyben vonzó alternatíva az egyéni közlekedéssel szemben: olcsóbb, összehangolt, kiszámítható és környezetkímélő.
2010-re lesz teljes a tarifaközösség
Kóka János emlékeztetett arra, hogy a BKSZ idei májusi létrejötte után, szeptemberben már Budapesten belül közös bérlettel lehet igénybe venni a BKV, a Volán és a MÁV járatait. Jövőre elindul az elektronikus bérlet próbaüzeme, létrejön az összehangolt menetrend, és fokozatosan bevezetik az elektronikus jegyrendszert, 2010-re pedig kiépül a teljes tarifaközösség a három közlekedési vállalat között.
A város- és közlekedésfejlesztés szerves, koncepcionális fejlesztésére pozitív példaként említette az Óbudai Gázgyár területét, amely az egyik legnagyobb projekt ma Budapesten, melyet a kötöttpályás közlekedéssel és a közúthálózattal együtt fejlesztenek, míg negatív példaként hozta fel a világkiállítási területen felépült Millenniumi Városközpontot mint "közlekedési problémát".
Tíz év múlva vasúton mehetünk Ferihegyre
Kóka János emlékeztetett arra, hogy tavaly Budapestre 18 százalékkal több turista érkezett, mint 2003-ban és az idén is hasonló növekedés várható. A turizmus sikere azonban egyúttal közlekedési kihívást is jelent, aminek egyik megoldása vasúti kapcsolat kiépítése a Ferihegyi repülőtér és a belváros között. Ez várhatóan 2015-ig valósulhat meg - tette hozzá. A miniszter elmondta, hogy a nagy vidéki városok és a főváros közötti vasúti összeköttetések 120 kilométer/órás jelenlegi sebessége a fejlesztések eredményeként 2015-re alkalmas lehet a 160-200 kilométer/órásra.
"Ha a TGV szupersebességű vasút elér Hegyeshalomig, akkor elkezdődhet a Budapest-Szeged vonal fejlesztése, ám erre 2020 előtt nem látok esélyt" - mondta Kóka János.
Ugrás vissza Ugrás vissza...