Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tájékoztatás az inNOVA Portal rendszeren tervezett karbantartásáról

Az inNOVA Portál rendszeren tervezett karbantartás miatt 2019.10.21. 07:00-09:00 között az on-line űrlapkitöltés és benyújtás szolgáltatás nem elérhető.
Az ÁNYK űrlapok elérhetőségét a karbantartás ideje alatt is biztosítjuk.

MORZSÁK

TARTALOM:Folytatódik a 2-es metró felújítása

Cikk:

Június 9-től augusztus 19-ig zajlanak a 2-es metró forgalomkorlátozással járó idei felújítási munkálatai. Emiatt autóbuszok szállítják majd az utasokat, az első négy hétben az Örs vezér tere és a Blaha Lujza tér, a második ütemben pedig az Örs vezér tere és a Deák tér között.

Demszky Gábor főpolgármester elmondta, hogy a naponta 400 000 utast szállító, 30 éves 2-es metró 43 milliárd forintos felújítása után, műszakilag teljesen megújult pálya, modern állomások, a jövő év második felétől pedig új metrókocsik várják az utazni vágyókat.

Demszky Gábor a közlekedőktől türelmet és megértést kért a felszíni pótlóbuszokkal való utazás idejére. Kifejezte reményét, hogy úgy, mint a korábbi években, most sem növekszik meg az utazási idő.

8-10 perccel hosszabb menetidő

Antal Attila BKV-vezérigazgató hozzátette, hogy 8-10 perccel lesz majd hosszabb a metrópótló buszokkal való utazás ideje.

A főpolgármester tájékoztatása szerint a most felújításra váró Stadionok és a Pillangó utcai megállóban lift is épül a mozgásukban korlátozott emberek számára. Az Örs vezér téren egy új állomásépületet is megépítenek. A rekonstrukció kiterjed a vágányokra, a szigetelésre, az áramellátásra és a biztosító-berendezésekre is.

Az első négy hétben a Déli pályaudvar és a Keleti pályaudvar között lehet majd utazni 2-es metróval. A felszínen az Örs vezér tere és a Blaha Lujza tér között járnak a pótlóbuszok. A második szakaszban a Déli pályaudvar és a Deák tér között közlekedik majd a metró. A felszíni pótlóbuszok pedig az Örs vezér tere és a Deák tér között járnak.

Idén 11 milliárdot költenek korszerűsítésre

Molnár Gábor, a felújításért felelős BKV-vezető elmondta, hogy 2008-2009-ben még tízmilliárd forint körüli felújítási munkálatokat végeznek a 2-es metró vonalán. A 43 milliárd forintos rekonstrukció keretében idén 11 milliárdot költenek a szükséges korszerűsítésekre. Forgalomkorlátozásra azonban a következő két év munkálatai során már nem lesz szükség.

Demszky Gábor hozzátette, hogy a következő két évben azért kellenek további munkálatok, hogy az új metrókocsi-szerelvény üzembe helyezése kapcsán "ne legyen Combino-probléma".

A főpolgármester kitért arra is, hogy a 2-es metróhoz EIB-hitelből 32 milliárd forintért veszik a 22 új metrókocsit. A 100 méter hosszú, ötkocsis, légkondicionált metrószerelvények egyszerre 1023 utast tudnak szállítani. A 4-es metróhoz is 15 hasonló metrókocsit vásárolnak, illetve 7 kocsit opcióval akkor vásárolnak, "ha meghosszabbítják a metrót".

Új szerelvényekre is lesz uniós pénz

Demszky Gábor elmondta azt is, hogy az európai uniós szabályozás szerint jelenleg új vonalakat kell ahhoz építeni, hogy az unió a járművek beszerzéséhez is pénzt adjon. Az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbításánál az új szerelvényekre is ad majd pénzt az EU. Az uniós városok szövetségével együtt pedig lobbiznak azért, hogy a meglévő kötöttpályás hálózat rekonstrukcióját is támogassa az unió - tette hozzá.

Ugrás vissza Ugrás vissza...