Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Az idén is a főváros és a Balaton a fő turisztikai látványosságok

Létrehozva: 2004. február 20.
Módosítás: 2004. február 23.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Az idén is a főváros, a Balaton és az egészségturizmus lesznek hazánk legfontosabb idegenforgalmi termékei - hangzott el a Magyar Turizmus Rt. évnyitó rendezvényén. A társaság szeretné erősíteni a nagyszabású rendezvényekhez kapcsolódó turizmust is.

A Magyar Turizmus (MT) Rt. idei marketing-stratégiájának középpontjában a főváros, a Balaton és az egészségturizmus áll. Ezek az ország kiemelt turisztikai termékei, ezért reklámozásuk az idén is elsődleges - közölte a társaság vezérigazgatója pénteken, a Veszprémben rendezett turisztikai évnyitó fórumon.

Megjegyezte: a múlt évben rendkívül sikeres volt például a Budapest-kampány, a városról készült filmet 575 alkalommal vetítették nemzetközi televíziós csatornákon. Galla Gábor rámutatott arra is, hogy az ország hagyományosnak nevezhető turisztikai vonzerőit is - paprika, puszta, csikós, gulyás, bor - érdemes erősíteni.

Határnyitó emléktalálkozó a Balatonnál

A társaság új akciótervének része, hogy igyekezenek rácsatlakozni a nagyszabású rendezvényekre. Ilyen volt például a budapesti Műkorcsolya Európa-bajnokság, amelynek helyszínén a versenyzők Budapest látképe előtt ültek.

A vezérigazgató közlése szerint az MT Rt. idei tervei közt szerepel a 15 évvel ezelőtti határnyitásra emlékezés is. Abból indultak ki, hogy az egykori NSZK-s és NDK-s családok, rokonok közül sokakat megint össze lehetne hozni egy balatoni találkozóra és üdülésre.

Tavasszal vetítik az ország-népszerűsítő filmeket

Galla Gábor közlése szerint márciusban vetítik majd az NBC és a CNN tévétársaságok a Tony Curtis szel készített, Magyarországot népszerűsítő filmet. Áprilisban pedig Európa nagyvárosainak repülőterein Laky Zsuzsanna , a Miss Európa szépségkirálynő óriásfotói lesznek láthatóak ugyancsak hazánkat népszerűsítő felirattal.

Elhangzott, az MT meghirdette a Technológia 2004 elnevezésű programot, azaz a modern eszközök bevetését a turisztikai marketingmunkába. Ennek keretében például felállítanak egy, a legtöbb európai országból ingyen hívható kapcsolati centrumot a cég budapesti székházában. Márciusban egy Magyarországról szóló - angol, német és kínai nyelvű - CD-ROM-ot juttatnak el valamennyi külföldi és hazai rendezvényszervezőnek. Megújul a Magyar Turizmus Rt. internetes portálja is.

Sok a gond a Balatonnal

Galla Gábor közlése szerint 2004-ben marketingcélokra 10 milliárd forintot költhetnek. Kovács Miklós , a Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Iroda vezetője hangsúlyozta: a balatoni vendégforgalom csökkenését - egy őszi felmérés szerint - a megkérdezettek döntően a magas árakkal, az alacsony vízállással és a vendéglátók nem mindig tisztességes magatartásával indokolták. A tavat egyébként 2004-ben igyekeznek új turisztikai piacokon is reklámozni, például a skandináv és a balti államokban, valamint Oroszországban és Lengyelországban.

Ugrás vissza Ugrás vissza...