Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Nagyszabású útfelújítás kezdődött a fővárosban

Létrehozva: 2005. június 6.
Módosítás: 2005. június 6.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Több mint 80 kilométer hosszan újítják fel Budapest főközlekedési útjait a következő hónapokban. Mindeközben a szentendrei HÉV és a 2-es metró vonalának felújítása is bonyodalmakat okoz a közlekedésben.
Több mint 70 főútvonalszakasz több mint 80 kilométernyi felújításával az elmúlt 15 év legnagyobb útfelújítási programja kezdődött meg a fővárosban - közölte Vajda Pál főpolgármester-helyettes a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt.-nél tartott sajtótájékoztatóján. Hétfőn a Budaörsi úti felüljárón, kedden a Rákospalotai határúton és a Nagymező utcán kezdik meg a munkát, a Hidegkúti út felújítása pedig már május 31-én elkezdődött.
A főváros 1045 kilométer hosszúságú fő- és tömegközlekedési úthálózatának évente 1-3 százalékát újították fel korábban. Idén az állami támogatás révén ezt a számot 8 százalékra lehetett növelni. Vajda Pál egy tavalyi felmérésre hivatkozva közölte: a fővárosi utak átlagéletkora 38 év, felújításuk pedig a forgalomtól függően 15-20 évre tehető. A főváros kezelésében lévő utak 25 százaléka (körülbelül 250 kilométer) olyan állapotban van, hogy a kátyuzás már nem segít rajta.
HÉV-pótló buszok
Vajda Pál ígérete szerint a Szentendrei úton csak a HÉV-vonal felújítása után kezdődik meg a munka, akkor is tekintettel lesznek a Sziget fesztiválra. A BKV tájékoztatása szerint a szentendrei vonal felújítása június 25-től augusztus 4-ig tart. Ekkor a HÉV csak Szentendre és Békásmegyer között közlekedik. H1 jelöléssel Békásmegyer és a Batthyány tér között csúcsidőben 2-3 perces követési idővel, H2 jelöléssel pedig Békásmegyer és az Árpád híd budai hídfője között csúcsidőben 3-4 perces követési idővel indulnak autóbuszok.
Megújul három metróállomás
A 2-es metró esetében a Keleti pályaudvar, az Astoria és a Batthyány tér állomása újul meg. Június 11-től augusztus 19-ig az előző évhez hasonlóan a Stadionok és a Deák Ferenc tér között pótlóbuszok járnak. A metró két szakaszon, részben a Stadionok és az Örs vezér tere között, részben a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között közlekedik, de a Batthyány téren nem áll meg, csak áthalad.
A metrópótló autóbuszok útvonala, megállóhelyei lényegében azonosak az előző évihez. Eltérésre a Baross téren kell számítani, ahol az új metrókijárat építése miatt változott a forgalmi rend: a Deák tér felé a Kerepesi úton a Festetics utca torkolata után állnak meg a pótló buszok, míg Stadionok felé a 80-as trolibusz eredeti végállomásánál. A Stadionok végállomás, Blaha Lujza téri, Astoria megállóhely és Deák Ferenc téri végállomás változatlan - olvasható a BKV honlapján.
M1-esen és az M0-on is dolgoznak
Június elsején kezdetét vette az M1 autópályának az M1 és M7 elválási pontjától az M0 körgyűrűig tartó szakaszának felújítása - közölte az Állami Autópálya Kezelő Rt. Az autósok július 10-én birtokba vehetik a felújított pályaszakaszt. Éjszakai műszakkal kiegészített munkarendben újítják fel júliusban az M0-M7 és az M0-M1 csomópontokban található hidakat. Ezen kívül néhány órás éjszakai pályazárat terveznek az M0 körgyűrű bizonyos szakaszain. (Ezek az utak nem a főváros kezelésébe tartoznak.)
Kétszáz alatt a kátyúk száma
Vajda Pál hétfőn arról is beszámolt, hogy a főváros kezelésében lévő utakon 200 alá csökkent a kátyúk száma. Ebben az évben eddig 58 794 kátyút foltoztak be, melynek költsége 1 milliárd 90 millió forintot tett ki. A főpolgármester-helyettes ígérete szerint a téli időszak végéig 200 alatt marad a kátyúk száma.
Ugrás vissza Ugrás vissza...