Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Július elsejétől kedvező változások a vasúti személyszállításban

Létrehozva: 2007. június 28.
Módosítás: 2007. június 29.
Forrás: MÁV Zrt.

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

MÁV ZRt.
Kommunikációs Igazgatóság
Budapest, 2007. június 28.

Ismeretes, hogy július elsejétől a személyszállítási feladatokat a MÁV-START végzi a magyar vasútvonalakon. Az új vállalat kiemelt figyelmet fordít az utazási komfort javítására, s arra, hogy szolgáltató-, ügyfél- és utas-barát szolgáltatásaival álljon az utas-közönség rendelkezésére. Egyik első lépésként az utasok számára kedvezően módosult a MÁV-START Üzletszabályzata. Kedvező változás, hogy a vasúttársaság az IC-vonatok 15 perces késése esetén visszatéríti az IC hely- és pótjegy árát.

Az eddig érvényben lévő Személyszállítási Üzletszabályzat akkor kötelezi a vasúttársaságot a helyjegy, illetve pótjegy díjának visszafizetésére, amikor az InterCity vonat kimarad a menetrendből, vagy a vonat a célállomásra 30 percet meghaladó késéssel érkezik meg. A személyszállítási üzletág belső szabályozása eddig csupán lehetőségként írta elő, hogy a visszatérítést 15 perces késés esetén is alkalmazzák.

Az új személyszállítási cég, a MÁV-START üzletszabályzata markánsan és egyértelműen szabályozza a helyjegyköteles vonatok késése esetén követendő eljárást. Ezek szerint a MÁV-START ZRt. a helyjegyköteles vonat 15 percet meghaladó késése esetén vállalja a pót- és helyjegy árának visszafizetését, tekintet nélkül arra, hogy a késés milyen okból keletkezett. Kimentési lehetőség egyedül a vis maior események okozta késéseknél marad.

Vis maiornak minősül, ha a vonat késését vagy kimaradását a vasúttársaság tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő, illetőleg, ha a MÁV bizonyítja, hogy úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. (Baleset, elemi csapás, rendkívüli időjárás stb.)

A jelenleg érvényes üzletszabályzat azt is tartalmazza, hogy amennyiben a vasúttársaság az indulás előtt közli az utasokkal a késés tényét, a visszatérítésre nincs lehetőség. Ez a passzus kikerül az új üzletszabályzatból.

A helybiztosítással közlekedő belföldi vonat 15 percen túli késése esetén a vasút az utas pót- és helyjegyének árát a vonat megérkezését követő nap 24. órájáig téríti vissza a vonat által érintett állomás személypénztárában. A visszatérítéshez az utasnak be kell mutatnia menetjegyét, továbbá pót- és helyjegyét. Ezen az időn túl a visszatérítési igényt a MÁV-START Zrt. Központi Ügyfélszolgálatához lehet benyújtani.

A MÁV-START szolgáltatásainak alapelveit minőségnyilatkozatban, azaz Utas Chartában kívánja megfogalmazni. Ezek között szerepel például az egykapus panaszkezelési rendszer bevezetése, mely szerint az utas 30 napos ügyintézés helyett egyszerűbb ügyekben 15 napon belül érdemi választ, összetett ügyekben pedig 15 napon belül közbenső értesítést kap.

Ugrás vissza Ugrás vissza...