Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Tájékoztató a kiértesítő levelekkel kapcsolatosan jelentkező feladatokról, valamint az EGYKESZ adatlap rendszeresítéséről

Létrehozva: 2015. október 28.
Módosítás: 2015. október 28.
Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

2016. januártól a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egységes folyószámlán tartja nyilván az adó- és a vámszakmai tevékenységéhez kapcsolódó adózókra, illetve ügyfelekre vonatkozó adatokat. Az egységes, egy felületen lekérdezhető folyószámla rendszer bevezetésével egyidejűleg a korábban a NAV adó-, illetve vámszervénél külön-külön nyilvántartott folyószámlák elkülönült hozzáférése megszűnik.

Az egységes folyószámlához történő hozzáférési jogosultság bejelentésének elősegítése érdekében 2015. október 16-ától megkezdődik az állami adó- és vámhatósághoz korábban már bejelentett, vagy csak adós, vagy csak vámos folyószámla lekérdezési joggal rendelkező képviselők, állandó meghatalmazottak/megbízottak kiértesítése. Annak érdekében, hogy az említett képviselők 2016. januártól zavartalanul hozzáférjenek az egységes folyószámla adataihoz, a kiértesítés az érintett képviselt adózók felsorolásán túl kiterjed azon információkra is, melyek az állami adó- és vámhatóságnál vezetett, 2016. január 1-jét követően bevezetésre egységes folyószámla hozzáférési jogosultság bejelentéséhez szükségesek.

A levelek elektronikus formában kerülnek kiküldésre a képviselők ügyfélkapus tárhelyére. Papír alapon csak azok a képviselők kapnak levelet, akik kizárólag személyes, illetve papír alapú folyószámla ügyintézési jogosultsággal rendelkeznek, és nincs élő ügyfélkapus hozzáférésük.

A teljes cikket itt olcashatja.

Ugrás vissza Ugrás vissza...