Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A kormanyablak.hu honlap tervezett karbantartás miatt 2019. 10. 24. 22 órától 2019. 10. 24. 23 óráig nem lesz elérhető.

Kérjük a fentiek figyelembevételét az elektronikus ügyintézés során!

Szíves megértését köszönjük.

NISZ Zrt

 

MORZSÁK

TARTALOM:Uniós forrásból bővül az M0-ás út elkerülő szakasza

Cikk:

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
2009. február 25.


Az Európai Unió támogatásával bővülhet az M0-ás elkerülő út már meglévő szakasza, illetve egy rövid szakaszon módosulhat a korábbi nyomvonal. Az elkerülő út szakaszai rendkívül nagy forgalmat bonyolítanak le, ezek közül is a legforgalmasabb a déli szektor. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv részeként megvalósuló beruházás összértéke meghaladja a 120 milliárd forintot. A nagyprojektről a mai napon Molnár Csaba közlekedési miniszter tartott kormányszóvivői tájékoztatót.

A kormány mai döntésével jóváhagyta azt a nagyprojekt-javaslatot, amelynek fő célja az M0 elkerülő szakaszainak bővítése, a szűk keresztmetszet megszüntetése, a biztonságosabb közlekedési feltételek megteremtése. A nagyprojekt támogatási kérelme rövid időn belül benyújtható az Európai Bizottsághoz.

Az M0-ás út összekapcsolja a Budapestről kiinduló, sugárirányban futó autópályákat, összegyűjti és elosztja azok forgalmát. Az M0 déli szektor jelenlegi állapotában 2x2 sávos, a sávok keskenyek, a leállósávok hiánya miatt gyakoriak a balesetek. A fejlesztéssel elérhető jobb minőségű, nagyobb kapacitású útpálya a fővárosiak és az agglomerációban közlekedők számára is óriási előnyöket jelent, sőt várhatóan csökken a Budapestet terhelő autóforgalom, így a légszennyezés is. A projekt gazdasági hatásai sem elhanyagolhatóak: rövidtávon több mint százmilliárdos építőipari megrendelést jelent, hosszabb távon pedig a gyorsabb és biztonságosabb tranzitforgalom és a könnyebb megközelíthetőség a régiót vonzóbbá, versenyképesebbé teszi. A projekt kiemelten járul hozzá a térség logisztikai iparának fejlesztéséhez is.

A projekt keretében Biatorbágy és Gyál között az M0 legforgalmasabb, teljes déli szakaszán 2x3 sávos autópályát alakítanak ki, ehhez 20,4 km új pálya épül.

Az 51. számú főút és az M5 autópálya között több mint 6 km hosszú új nyomvonal épül és bár a jelenlegi út is megmarad, a jövőben M51-es jelzéssel az országos főúthálózat részét képezi majd. A megépülő pálya már minden szempontból megfelelő kialakítású elválasztó sávval és leálló sávokkal is rendelkezni fog, növelve ezzel a nagyobb kapacitású út forgalombiztonságát.

A projekt magában foglalja egy 770 méteres Hárosi- és egy 500 méteres Soroksári-Dunaágon átívelő híd építését is. A megnövekedett forgalom miatt meghosszabbítják a zajvédő falakat, de növelik magasságukat is. Része lesz az M0 beruházásának az ún. Váza utcai átemelő telep átépítése, amely a pálya egy szakaszának és a kapcsolódó lakóterületeknek a csapadékvíz-elvezetését rendezi. További kapcsolódó létesítmény a 6. számú főút Növény utcai csomópontjának átépítése, amely a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal alatt is kiépülő aluljáróval az M0 és a XXII. kerület főúthálózatának eddigieknél lényegesen jobb kapcsolatát is biztosítani fogja. A tervek szerint a fejlesztés 2012-ben készül el.
Ugrás vissza Ugrás vissza...