Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A kormanyablak.hu honlap tervezett karbantartás miatt 2019. 10. 24. 22 órától 2019. 10. 24. 23 óráig nem lesz elérhető.

Kérjük a fentiek figyelembevételét az elektronikus ügyintézés során!

Szíves megértését köszönjük.

NISZ Zrt

 

MORZSÁK

TARTALOM:Bővül a vidéki pénzügyi tanácsadói irodahálózat

Létrehozva: 2012. február 8.
Módosítás: 2012. február 8.
Forrás: Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Áprilistól bővülhet a PSZÁF támogatásával működő, a fogyasztók számára ingyenesen elérhető vidéki pénzügyi tanácsadó irodák száma. A PSZÁF az eddigi 8 helyett 11 megyeszékhelyen elérhető pénzügyi tanácsadó irodahálózat kialakítására és működtetésére írt ki közbeszerzési eljárást két éves időtartamra.

A 2011 tavaszán tevékenységüket nyolc megyeszékhelyen megkezdő pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák tavaly 9 hónap alatt összességében mintegy 3800 ügyfélmegkeresést – jelentős számban például a devizaalapú jelzáloghitelre vonatkozó panaszokat, információkéréseket – kezeltek. Az irodák tavaly jelentős szerepet vállaltak egyebek közt a fix árfolyamú végtörlesztéssel kapcsolatos információnyújtásban, panasztovábbításban is, de az év során nagy számban nyújtottak eligazítást többek közt a nyugdíjpénztári reálhozamok (a hozamgarantált tőke feletti összeg) kifizetésével vagy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási kárügyintézéssel kapcsolatos témákban is.

Az irodahálózatot jelenleg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) anyagi és szakmai támogatásával, pályázat alapján kiválasztott – a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesületét összefogó – konzorcium működteti egy évre szóló szerződés keretében.

A szerződés pozitív tapasztalatai és a kedvező lakossági visszajelzések alapján a PSZÁF indokoltnak tartja a tanácsadó irodahálózat további működtetését és bővítését is az eddig le nem fedett térségekre. A cél változatlanul az, hogy a vidéken élő fogyasztók is helyben tudják elérni a számukra szükséges pénzügyi információkat, ismereteket, független tanácsokat, illetve lakóhelyük közelében tájékozódhassanak jogorvoslati lehetőségeikről.

Ennek érdekében a PSZÁF közösségi nyílt közbeszerzési eljárást folytat a hálózat kialakítására és 2 éves működtetésére. A felügyeleti szándék szerint 11 megyeszékhelyen – Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérvárott, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen – tevékenykednének a pénzügyi tanácsadók. Az ajánlati felhívás szerint a hálózat irodái a városközpontok közelében helyezkednek majd el, s hétköznaponként legalább napi négy órán át elérhetők lesznek. Az irodahálózat pénzügyekben képzett, fogyasztóvédelmi kérdésekben tapasztalattal bíró, független tanácsadók útján segíti majd a fogyasztókat.

A nyertes ajánlattevő a pénzügyi tanácsadó hálózatot a következő két évben a PSZÁF szakmai támogatása és kontrollja mellett működtetheti.
 

Ugrás vissza Ugrás vissza...